גנץ במסר ללפיד: "חשוב להעמיד מועמד בעל סיכויים גבוהים"

    איתי גדסי No Comments on גנץ במסר ללפיד: "חשוב להעמיד מועמד בעל סיכויים גבוהים"

    ח"כ בני גנץ בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה: "הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאנחנו מעמידים מטעם האופוזיציה את המועמד שיהיה בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר לוועדה לבחירת שופטים"

    צילום: מתוך כנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה ה-30 של המכון הישראלי לדמוקרטיה
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ נאם היום (רביעי) בכנס כלכלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה והתייחס לנושא הוועדה לבחירת שופטים: "הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאנחנו מעמידים מטעם האופוזיציה את המועמד שיהיה בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר".

    "גם בימים אלו, מרחפת מעל הדמוקרטיה הישראלית סכנה. אחד העקרונות החשובים בכדי למנוע אותה הוא להקפיד ששומרי הסף, ובוודאי השופטים – לא נבחרים בשליטה פוליטית בלעדית. לכן, יותר מתמיד, קריטי שנציג אופוזיציה יכהן בוועדה לבחירת שופטים, ונכון לעכשיו יש מספר מועמדות מצוינות לתפקיד", אמר גנץ.

    "אני בחרתי עיקרון מרכזי שמנחה אותי בתהליך, משום שאנחנו בתקופת חירום. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאנחנו מעמידים מטעם האופוזיציה את המועמד שיהיה בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר, בדגש על מצב שבו יהיה יותר ממועמד אחד מהקואליציה. בהתאם לכך, בכוונתי לקבל את ההחלטה האם להעמיד מועמד מטעם המחנה הממלכתי או לתמוך באחת המועמדות שהכריזו על התמודדות. התנהלות אחרת, היא חוסר אחריות לאומי".

    עוד אמר: "הגיע הזמן לפעול לפי סדרי עדיפויות לאומיים נכונים, שהם בעיני – חינוך בראש, פיתוח תשתיות לאומיות, שמירה על החוק והסדר, מדיניות רווחה הוגנת וביטחון על כל מרכיביו. מדינת ישראל צריכה ללכת למרכז, להתחיל להתייחס לסוגיות הגדולות האלו – פר אישיו ולא פר איש. לטפל בנושאים שמעסיקים את הציבור הישראלי באמת.

    "זה רלבנטי לאופן הקצאת המשאבים – כי רוב מוחלט של תקציב המדינה אינו גמיש, ואם בכמה עשרות מיליארדים שנותרים עושים שימוש פוליטי – אז במקום לשרת את המדינה, את הממלכה, מנציחים עוני וצרכים סקטוריאליים. כדי שתהיה לנו כלכלה משגשגת, לא מספיק שנכיר אחד את השני ושתהיה הוגנות לאומית, צריך גם חברה דמוקרטית. אם נצליח להסכים על כללי משחק שיבצרו את הדמוקרטיה שלנו – נהיה מאוחדים יותר, וגם נתחזק כלכלית".



    0 תגובות